Arcángel, José Enrique Kiki Morente, Pere Martínez i Paula Domínguez, cantaores | Fernando Brox, flauta | Pau Roca, oboè | Carola Ortiz, clarinet | Daniel Ortuño, fagot | Julián Sánchez, Òscar Latorre i Andrea Motis, trompetes | Ramon Cardo, Albert Abad, Santi de la Rubia i Martí Serra, saxos | Eduard Prats, fiscorn i flugelhorn | Sergi Vergés, Joan Palacio i Vicent Pérez, trombons | Joel Bardolet, violí | Marc López, guitarra | Joan Pérez-Villegas, vibràfon | Joan Díaz, piano i melòdica | Toño de Miguel, contrabaix i baix elèctric | Marc Miralta, bateria | David Domínguez, percussió | Cor ArsInNova (Marc Díaz Callau, director del cor)
Segell: SEED
Any de publicació: 2019
Número de catàleg: SEED009
Si un colós com Enrique Morente no hagués existit hauríem d’haver-lo inventat. Va ser un cantaor/creador imprescindible en la història del flamenc. Sense ell no s’entendria l’actualitat de la música jonda. La seva contribució al gènere és immensa, des de la recreació dels cants clàssics del repertori fins als projectes més avantguardistes que va posar en marxa durant tota la seva carrera. Un bon exemple són aquelles dues obres discogràfiques de 1977: el doble LP Homenaje a D. Antonio Chacón, mostra del seu respecte i admiració cap al llegendari cantaor de Jerez que en aquells moments no era apreciat com ho és avui –en bona mesura gràcies a aquell treball d’Enrique amb Pepe Habichuela–, i també d’aquest any un dels discos més revolucionaris del flamenc: Despegando. Tots dos registres contenen un bon grapat d’essències de l’art de Morente. Faustino Núñez, musicòleg.
Taller de Músics 1979 – 2019
Joan Albert Amargós, director
Joan Díaz, compositor
Manuel Forcano, textos
1. Introitus: En pie
2. Kyrie Eleison: Pietat
3. Graduale: Coplas de la amistad
4. Tracto: Los sueños malos
5. Sequentia – Dies Irae: Tristes guerras
6. Offertorium: Fuera del mundo
7. Sanctus: Canción 8
8. Agnus Dei: Despedida
Directe a la Sala BARTS. Voll-Damm Barcelona International Jazz Festival. Barcelona, 13 de desembre de 2017